Länge sedan. Ångest igen...

Hej. Hur mår ni? Jag har som vanligt haft en bergochdalbana. Ibland mår jag så himla bra och är så stolt över saker jag gör. Att jag vågar och ändå mår rätt bra efteråt. Och ibland blir jag bara så trött på min existens typ. Igår pratade jag med min kurator. Och hon sa såhär; "Kom ihåg att din hjärna är så mycket smartare än din kropp." Och det är ju det jag beskriver för er hela tiden. Jag vet ju att detta magont jag har just nu inte är något att oroa sig för. Men ändå tar min hjärna över kommandot och övertalar mig att det visst är något som är knasigt. Att det är något nytt på gång nu. När hjärnan och ångesten märker att något inte funkar på mig längre, så hittar dem nya sätt att lura mig på. Det är därför det alltid känns som att det är nya symptom. Att jag inte känt dem tidigare. Men i själva verket är det exakt samma sak. Jag har bara glömt bort hur det kändes sist. Man är sin egen värsta fiende. Och jag försöker att komma ihåg det. Men det är som att jag glömmer bort. Idag jobbar jag fram till 23.00. Jag hatar dessa dagar då jag måste jobba så länge. Det är tufft och påfrestande och jag mår dåligt 9/10 av gångerna på ett eller annat sätt. Men sen är det så skönt, får då vet jag att jag är ledig fram till tisdagen då måndagar är mina lediga dagar. Och vet ni en rolig sak? Jag kommer äntligen att få fast anställning. OCH jag går upp till 75%. Hur underbart är inte det? Jag är lite nervös över att börja jobba mer. Men det känns samtidigt fantastiskt att jag vågar ta steget. Senast i Augusti kommer jag att få fast tjänst. Nu har jag ont i magen. Men jag måste fortsätta att göra mig i ordning och starta min arbetsdag. Stor kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0