Vaknar i panik

Jag vaknade nyss. Klockan är 02.38 och jag vaknade i panik. Det gjorde ont i magen, kändes som att jag hallucinerade lite grann och magen fortsatte göra lite ont, och svida till. Sen kom illamåendet. Grejen är att jag känner igen detta. Detta har hänt tidigare att jag fått en sådan attack. På samma sätt har jag gått upp ur sängen, satt mig på toa och sen har det börjat lägga sig lite så har jag gått tillbaka. Alla gångerna (kanske 3-4) så har jag börjat frysa och känna mig febrig. Samma nu. Men det bränner ordentligt i magen. Så frågan är om jag ska ta nån medicin för halsbränna. Vill inte ha magkatarr igen. Usch. Vilken jobbig känsla. Jag är jättevarm och svettig.

På toa går jag. Det kommer väl rätt normalt. Ingen diarré. Sitter här och försöker vänta ut det lite. Sen ska jag nog sätta mig på soffan och titta på tv en stund för att lugna mig. Men egentligen vill jag bara gå och lägga mig bredvid min sambo igen. Är och blev väldigt rädd för magsjuka först, som jag brukar bli. Men den tanken har lugnat ned sig lite iaf. Men vi får se. Usch.

02.59
Nu har det lugnat sig lite mer. Feberfrossan har gått över till att jag bara fryser lite. Hade ingen feber dock. 36,2. Det svider fortfarande i magen men det är helt okej nu. Känner hur trött jag är men jag vågar inte gå och lägga mig och somna om riktigt ännu. Blir ni också rädda för att lägga er, somna och vakna upp i panik igen? Har liksom hellre panik då och hanterar det i vaket tillstånd. Men jag måste gå och lägga mig hos killen. Har ingen tv där inne tyvärr så att jag kan somna till tvn. Det brukar alltid lugna ned mig. Har tittat lite i vardagsrummet istället. Jag ska nog försöka gå in igen. Jag önskar att jag kunde prata med er i sådana här lägen. Bara få prata av mig och få tröst. God natt. Jag hoppas att detta blir det sista inlägget inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0