On-the-go tips!

Flera har frågat om fler avslappningsövningar. Jag ska sätta mig ner och skriva lite! Men något man kan göra on-the-go när paniken attackerar är att fokusera! Åker jag bil eller buss brukar jag räkna lyktstolpar längst vägen och minnas siffran hela tiden, eller t om träd. Är jag på ett mer instängt ställe sätter jag i hörlurarna och försöker hänga med i vad som händer i låten. Hur många takter, "1, 2, 3, 4. 1, 2, 3, 4..." Hur spelas trummorna, gitarren, hur många instrument låter?" Allt handlar om fokus.

Testa det nästa gång paniken hälsar på. :)


Kommentarer
Postat av: Carina

Hej och tack för goda råd!! Avslappnings övningen var bra:-)
Jag har för första gången fått attacker av panik i samband med att jag återigen fått höga doser kortison bl.a. Men det är första gången jag fått panik och svåra stresskänslor av det. Söker vägar att hantera detta då jag är rädd att detta återkommer vid nästa kortisonkur även om jag vet att det slår olika. Men vilken hemsk upplevelse!! Tur det finns människor som du som skrivet om ångest och ger råd. Tack!! Mvh Carina

2012-10-27 @ 14:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0