Dödlig trots allt

Orolig. Sen pappa blev matförgiftad är jag nojig. Mina föräldrar har aldrig blivit magsjuka så länge jag kan minnas. Varken influensa eller av dålig mat. En gång har jag ett minne av att mamma drack avslagen cola för att hon var sjuk, men jag minns inte mer än så. Tror inte ens att jag visste hur man använde toaletten, så liten var jag. Och nu när pappa blev dålig rasade hela min värld. Mina föräldrar har alltid varit odödliga för mig. Aldrig riktigt sjuka, hälsan i behåll... Så jag som alltid varit så kräkrädd har aldrig haft någon noja över att de ska bli sjuka och jag smittad, för det skulle aldrig hända i min värld. Men nu är inte pappa odödlig längre, och det gör mig rädd. Kan han bli matförgiftad, kan jag. Idag åt jag ute, och att äta ute är lika jobbigt nu, som för ett par år sedan. Jag måste börja bekämpa detta igen, och jag orkar inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0