Matförgiftning

Utdrag ifrån sms:en jag skickade till min bästa vän igår. Min pojkvän låg bredvid i sängen mitt i natten och försökte lugna mig. Men så fort han hade gått till jobbet hade jag planer att dra. Långt bort.

"Knäpp fråga men kan jag då smita till dig om några timmar? Jag har inte gått i närheten men antingen är pappa matförgiftad eller magsjuk. Är livrädd. Har inte varit nära eller gått på samma toa. Är livrädd och killen åker till jobbet snart. Snälla jag ber dig.

Skulle jag vara i närheten av att bli dålig så säger jag till och låter dig inte gå nära mig men jag ber dig. Jag mår inte bra just nu. Vet inte var jag ska ta vägen.

Ångesten bara ökar. Vet inte vad jag ska göra. Men har som sagt inte varit nära och inte gått på samma toa som honom så kan inte blivit smittad. Du skulle vara min ängel..."

Svar : "Kom <3"

Nu ligger jag i hennes säng och försöker förklara för mig själv att han har en förgiftning och inte är sjuk. Att jag inte heller är sjuk. Jag, med världens kräkfobi, får höra någon kräkas flera gånger mitt i natten. Hemskt. Vet inte vad jag ska ta mig till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0