Insikt på nytt

Jag känner mig så feg. I morse vaknade jag upp helt yr, kände mig full. Detta försvann med några till timmars sömn. Hade en helt ok vanlig dag, sen hände allt som jag beskrev i det tidigare inlägget. Nu mår jag så sjukt dåligt. Orolig, klump i halsen, halsbränna, magont, trötthet, allt på en och samma gång. Det hugger i magen och jag är rädd för att vara magsjuk. Förbannade jävla sjukdom. För det är en sjukdom. En som går att bota, men en hemskt, psykisk sjukdom.

Min pojkvän är på väg hit. Han vet inte vad jag gått igenom. Jag kan säga att jag har ångest och han förstår, men det kan ju vem som helst få. Det jag gått igenom och nu verkar fått tillbaka är mer än "lite ångest som alla får ibland." Hur hanterar jag detta? Har nästan glömt hur jag bearbetat detta i alla år. Är så fruktansvärt rädd. Igen. Jag vägrar att få ett återfall, men jag tror att skadan redan är skedd. Bara att börja om igen. Insikt är ändå första steget...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0