Bakfyllan är mitt bevis

Bakfylla. I vanliga falla skulle jag sitta med totalångest nu. För alla vet att man inte mår speciellt bra när man har druckit dagen innan. Men den här gången gick jag ut som en segrare. Bakfylla betyder att jag vågade gå ut och njuta av livet igår kväll.

Jag hade en sådan ångest under dagen. Hade känt mig lite krasslig i halsen och det förstorades upp ca 10 gånger än vad det behövt göra. Halsont ledde till lite trötthet vilket ledde till orolighet vilket i sin tur ledde till något som kändes som lågt blodsocker och yrsel. Jag skakade något otroligt. Ångest. Men jag tog mig ut. Jag hade bestämt mig. Kvällen var otrolig. Vi gick till ett av mina favoritställen och jag drack faktiskt. Jag brukar undvika att dricka alkohol. Alkohol ger mig ångest då jag känner att jag tappar kontrollen. Men jag drack. Rätt mycket också. Det är inget jag rekommenderar självfallet men i mitt fall var det bra att tänja lite på gränserna inom ångestramen. Efter krogen skulle jag i vanliga fall åkt hem till min säng. Jag tycker att det är för obehagligt att vara långt hemifrån. Men jag åkte vidare och fortsätte. Jag var uppe till sju på morgonen. Aldrig att jag skulle göra en sådan sak annars. Jag hade blivit för orolig, velat åka hem direkt, börjat känna mig osäker och illamående... Men igår hade jag bara kul.

Igår vann jag över ångesten. Bakfyllan är mitt bevis.

Kommentarer
Postat av: Y

jag känner helt igen mig i det du skriver i det här inlägget!! och jag som trodde att jag var ensam att tycka exakt såhär! jag brukade också undvika helt alkohol i perioder för jag stod inte ut med någon ens liten form av bakfylla. men om jag klarar en bakfylla är det ett tecken på att "wow". det låter jättekonstigt men... :)

2011-09-13 @ 17:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0