Jag är trött på att fly

Jag vet att jag kanske säger emot mitt förra inlägg med att skriva det här men idag blev det för mycket. Jag är alltså ute på krogen och dricker min cider. Redan hemma hade magen börjat säga ifrån lite. Som ni vet har jag problem med tarmar och magkatarr. Men jag bestämde mig för att ignorera. Till 90 % av fallen är det min ångest som skapar problem. En vän sitter bredvid mig och jag berättar hur jag känner en förkylning på gång. Hon berättar att hon tidigare i veckan också varit förkyld. Och på det hade hon även åkt på magsjuka... Ni som följt med i min blogg ett tag vet att bara det ordet får mig helt ur balans. Jag ville springa därifrån men inte utan att få reda på fakta. När blev hon sjuk? När kräktes hon sist? Kan hon smitta? Den lilla faktan rubbade allt. Som tur var var det för 4 dagar sedan hon hade kräkts och då bara en gång. Så chansen att hon skulle smitta var inte så stor men ändå. Magsjuka...

Så ja, jag fick ångest. Och jag har fortfarande ångest. Känner efter kroppens signaler till max och väntar på att bli magsjuk. Trots att jag vet att det tar något dygn innan man känner av symptomen, och trots att vännen som satt bredvid mig var fullt frisk ikväll. Jag är lite besviken. För idag flydde jag faktiskt. Jag åkte hem tidigare. Men jag gick ut i alla fall... Det är i alla fall något att vara stolt över.

Nu är det jul. I morgon kommer det en massa människor. Mardröms-scenariot skulle vara att bli magsjuk när vi har gäster. God jul på er. Hoppas ni får en mindre ångestfyllt dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0