Jag kämpar vidare.

Hur mår ni, hörni? Jag tampas fortfarande med det vanliga men måste säga att det går mycket lättare nu. Trotsar ångesten kan man säga. Idag kom den helt plötsligt när jag låg i sängen, ett ställe jag känner mig väldigt säker på. Och jag fattade verkligen inte vart tusan den kom ifrån. Kändes tungt och illamåendet satte igång. Det som är bra nu är att jag kan identifiera det som är ångest, och det som skulle kunna vara riktigt illamående. Jag har identifierat den där speciella känslan vid ångest och illamående i kombination. Annars brukar jag ju springa till toaletten och vänta på att jag ska spy pga magsjuka, matförgiftning och allt möjligt man kan tänka sig. Mina största fobier. Men på senaste har det ändå gått bra. Känns som att ångesten försöker med nya grejer nu när den märker att jag tänker klara av det. Så det är som att gå igenom prövningar kan man säga.

Berätta! Hur har ni det?

Kommentarer
Postat av: MsEvolyn

Hejhej!



Vad kul att du utvecklas och lär känna dig själv, för mig kom det väldigt sakta men om man tittar bakåt, långt bakåt så kan man se en väldigt skillnad i hur man hanterar allt.



Nu under julen blir det dock lite svårare, jag blir lätt stressad och då kommer panikångesten. Som idag skulle jag köpa julklappar själv, fy faaaan alltså! Men men nu är jag hemma och allt gick relativt bra, men jag hatar att gå på affärer med mycket folk, specielt ensam.



Hur hanterar du julen, känner du mer lugn eller blir du också jättestressad och känner press?

2011-12-19 @ 16:17:00
URL: http://friskochgalen.bloggplatsen.se
Postat av: Lisa

Det är tufft men jag kämpar på.

Roligt att höra att du jobbar på.

Kram Lisa

2011-12-21 @ 12:40:26
URL: http://angestdjavulen.blogspot.com/
Postat av: S

Svar till Lisa : Du är jätteduktig som kämpar! Ge aldrig upp! Det som är positivt med den här resan är framstegstron man gör, ellerhur? :)

2011-12-23 @ 14:28:22
URL: http://dinati.blogg.se/
Postat av: S

Svar till MsEvolyn :

Ja det är det som är det positiva. Att se framstegen man gjort och utvecklingen på vägen! Vad kul att du känner dig bättre! Och ja vi kommer att behöva kämpa på ett bra tag till för att bli av med detta men bara att vi insett vad som händer och kämpar är stort!



Det här är min första jul med medveten panikångest faktiskt. Och den har gått bra tycker jag! Lite stress med julklapparna, jobbigt att gå i butiker bland massa folk. Men det har gått relativt bra tack och lov!



Du får ha en underbar jul! :)

2011-12-23 @ 14:31:22
URL: http://dinati.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0