Hypnos

Allt känns så överväldigande nu. Vinterkräksjukan har börjat och vänner omkring mig insjuknar. Det gör mig livrädd. Jag vill inte ens gå ut någonstans. Jag vill ligga isolerad i mitt rum under mitt täcke.

Jag har starkt funderat på hypnos. Är det någon av er som testat och kan rekommendera någon bra? Jag har gått på hypnos en gång men det var inte av en utbildad hypnotisör utan en kvinna som jobbade mycket med meditation blandat med hypnos så det var inte en riktig medicinsk (eller vad man kan kalla det för) hypnos. Jag måste bli av med den här fobin som i sin tur leder till att jag blir av med min panikångest. För det är där allt börjar ifrån. Min rädsla för att kräkas. Att det ska vara så svårt! Blir galen på mig själv ibland. Fast att jag vet att jag inte ska klandra mig själv. Nu är det som det är och då utgår man efter det. Men att det ska vara så svårt...

Kommentarer
Postat av: Dreamsicle

Gud, det hade lika gärna kunnat vara jag som skrev det här inlägget! Är också livrädd för VKS och tänker på det hela tiden när jag vistas bland folk.



Läste nån gång att om man inte har råkat ut för det någon gång så är man antagligen immun, kanske inte stämmer men jag väljer att tror på det ;)



Hypnos har jag velat prova länge för mina fobier och häromdagen fick jag veta att en släkting till mig känner en hypnotisör så jag ska försöka få en tid. Hoppas det funkar!

2011-11-17 @ 13:04:42
URL: http://dreamsicle1.wordpress.com
Postat av: S

Svar till Dreamsicle :

Jag får ofta den reaktionen och det får en att känna sig mindre ensam! Jaså skulle man kunna vara immun? Ja då väljer jag också att tro på det så kanske vardagen blir lite, lite enklare. ;)



Det här med hypnos är något jag verkligen skulle vilja testa. Måste bara hitta någon duktig!



Kämpa på och lycka till!

2011-11-17 @ 19:47:27
URL: http://dinati.blogg.se/
Postat av: Dreamsicle

Ja det var nån läkare som sa det mitt i all skräckpropaganda i Aftonbladet (AB ger mig fobi för varenda sjukdom there is). Men jag spritar mig konstant och håller andan så gott det går bland folk...



Hoppas du hittat nån hypnotisör :) Om jag får en tid berättar jag hur det har gått sen :)

2011-11-17 @ 23:29:27
Postat av: N

Hej!

Hjälp som jag känner igen mig,det är ju precis såhär det är!

Jag låser in mig oxå,har inte mycket till umgänge längre, vaknade inatt efter att sovit 2 timmar och mår illa:((kunde inte somna om,gick upp o öppnade ett fönste,blev lite bättre o nu sitter jag här och är rädd att går ag och lägger mig igen så kanske det kommer tillbaka:(

Men måste göra ett försök,lillan är två och i sin värsta trots,hade verkligen behövt lite semester! Kram N

2012-02-19 @ 01:59:00
URL: http://nixtrixpix.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0