Jag undviker alkohol av en anledning

Pappa fyllde 50 för några dagar sedan och igår firades han här hemma. Jag åkte och jobbade och kom hem klockan 01.30 och då var några fortfarande kvar. Jag såg direkt på min pappa att han var rätt ordentligt berusad vilket han inte brukar vara. Jag har sett min pappa berusad ett fåtal gånger och bara vid speciella tillfällen. Som t ex att fylla 50. Jag var rädd hela tiden att någon skulle behöva gå upp mitt i natten och kräkas. Det hände aldrig under natten men för ca 20 minuters sedan vaknade jag av ett obehagligt ljud. Min stackars pappa är så otroligt bakfull. Det jobbiga i den här situationen är att mitt rum ligger vägg i vägg med badrummet. Så jag hörde ju allt. Mycket trevligt.

Jag är ändå lugn. Jag vet ju att det är alkohol det handlar om och inte magsjuka. Jag är alltså förbered. Hade de inte varit uppe så länge igår hade jag inte haft någon förvaring och blivit livrädd för magsjuka. Fast hade de inte varit uppe så länge kanske han inte hade druckit så mycket heller.

Jag tog det bra ändå! Lite omskakad men jag mår ändå bra! Jag lider med min pappa bara. Och ljudet av att någon kräks är aldrig trevligt. Speciellt inte när man har just en sådan fobi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0