När får jag ta farväl?

Idag åkte jag på ett tåg fullt med människor. Resan varade bara sju minuter men jag tänkte på alla baciller som cirkulerade hela tiden. Det tar ca ett dygn att bli smittad i vinterkräksjukan. Nu börjar en väntan. Som varje dag jag varit ute bland människor. Med andra ord en evig väntat på att bli sjuk. Det här är inte bra för mig, och jag vet om det. Och får jag inte riktigt bra hjälp snart så kommer mitt liv se ut såhär tills februari då sjukan är över. Och så samma visa nästa år. Och tiden där emellan kommer att gå till att oroa mig för övriga kräksjukdomar och magsjukor.

En dag, fobi... En dag ska jag stirra dig rakt i ögonen och säga det där magiska lilla ordet jag väntat på så länge. "Farväl."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0