Skaldjur - En fiende

Jag är rädd men på samma gång stolt. Ni som är nykomlingar på bloggen kan jag berätta för att jag har panikångest och har emetofobi. Alltså kräkfobi. Allt som skulle kunna få mig att kräkas är jag extremt rädd för. Så som alkohol, medicin, magsjuka, dålig mat, åksjuka, och listan kan bli hur lång som helst.

Låt mig berätta vad som gör mg rädd men stolt. Skaldjur är ju något man ska vara lite rädd med. Räkor, musslor och så vidare. Man behöver tänka på utgångsdatum och se till att de inte legat ute. Det är allt. Som med all mat egentligen men man har hört så mycket om just skaldjur. Sen jag blev värre i min fobi har jag börjat ta avstånd från all mat som kan bära på någon sjukdom eller som kan bli dålig snabbt. Idag, hörni. Hör och häpna! Så åt jag räkor till lunch och musslor och lax till middag! Ja, båda måltiderna har varit lite ångestfyllda men till slut var jag så less och hungrig att jag bara åt. Och åh så gott det var! Visst, nu sitter jag och väntar på att magen ska reagera men det är inte som det brukar. Att jag sätter mig i badrummet och väntar på det. Nej, det här är en kamp jag ska klara!

Ser ni hur det går upp och ner för varje dag som går? Det är nästan lite läskigt hur hoppet kan vara på noll ena dagen och på fullt den andra. Hur det än är så klarar vi detta! Nu ger vi oss själva en klapp på axeln och berömmer oss! Ni kämpar bra, hörni. Och det får mig att vilja fortsätta att tro!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0