Mental klapp på axeln!

Idag har jag haft ångest hela dagen. Det började när jag gick upp ur sängen, följde med mig på jobbet, följde med mig hem, hängde med mig i soffan, och sitter här bredvid mig nu vid datorn, Med små uppehåll emellanåt. Jag har extra mycket ångest idag för att jag håller på att bli sjuk. Känner mig svag och seg och då börjar ju tankarna snurra igen. Med tanke på att jag har kräkfobi och allmänt magsjukefobi så ställer sig ju hjärnan sig in på att det är magsjuk jag är. När allt tyder på att det är en förkylning eller virus av något slag.

Stolt är jag i alla fall. Har inte flytt en enda gång. Suttit kvar och accepterat hur läget är. STORT steg på vägen. Har blivit så mycket bättre på att hantera min ångest och mina attacker.

Hur mår ni? :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Bra kämpat!

Kram

2012-02-08 @ 11:21:51
URL: http://angestdjavulen.blogspot.com/
Postat av: Frisk&Galen

Vad roligt att höra!



Jag har äntligen tagit steget att besöka ett katthem och bli volontär. Har ju en del agorafobi så det tog mig ett år innan jag vågade mig dit. Men nu när jag har gjort det så är jag jätteglad :D Kommer bli jättekul att gå dit och hjälpa alla katter och träffa folk. Känns som ett jättebra sätt att träna bort agorafobin. Ett steg i taget :)

2012-02-10 @ 13:44:16
URL: http://friskochgalen.bloggplatsen.se
Postat av: Frisk&Galen

PS! Jag klappade mig själv på axeln på vägen hem från katthemmet. Man ska komma ihåg att berömma sig själv :)

2012-02-10 @ 13:49:20
URL: http://friskochgalen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0