Seger!

Jag är rädd. Hela den här grejen med att komma över mina fobier har gått bra. Jag har en lång bit kvar men jag har också kommit en bra bit. Nu sitter jag här i min säng. Jag håller i en förpackning ifrån Apoteket. Jag är sjuk och behöver medicineras för min hosta. Jag sa till mig själv att inte läsa biverkningarna men kunde inte hålla mig. "Mindre vanliga, illamående och kräkningar samt magsmärtor." Så nu är frågan om jag ska chansa, ta medicinen och i alla fall slippa hostan men riskera att må illa och kräkas. Eller hosta hela natten igen. Trots att biverkningarna är listade under "mindre vanliga" är det skrämmande.

Jag tänker att välja att ta medicinen. Och detta är ett stort steg för mig. Och när jag har gjort det, vare sig jag reagerar på medicinen eller inte, ska jag ge mig själv ett stort "Grattis!" och klappa mig själv på axeln. Nu gör jag det. Jag tar tabletten! Håller vattnet i ena handen och tabletten i andra... Och där åkte den ner. Jag har tagit den. Seger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0