Ställ mig era frågor!

Tänkte passa på att svara på lite av era frågor. Jag funderar på att då och då, kanske en gång i veckan beroende på hur många som skriver, att göra ett inlägg med bara svar på frågor ifrån er. Om ni gillade det senaste videoinlägget kan jag kanske göra ett sådant istället för att skriva? Om det låter intressant så får ni mer än gärna lämna en kommentar. Det vore jätteroligt att få läsa era frågor! Antingen här eller på mailen om ni vill vara lite mer anonyma. Låt mig i så fall veta så nämner jag inte era namn. :) Och ni kan ställa exakt vilka frågor ni vill. Ni kanske vill veta lite mer om mig och min vardag, eller har allmäna frågor om ångest, vad jag gör för övningar när det blir jobbigt? Det är helt upp till er. :) Jag ser fram emot att få höra ifrån er och höra er historia!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Väldigt intressant att läsa din blogg, och verkligen modigt av dig att videoblogga! Jag har själv lidit och lider fortfarande i viss mån av panikångest. Nu för tiden har jag det så bra under kontroll att det inte är något jag tänker på att jag har, men någon gång då och då under riktigt stressiga perioder kan den göra sig påminnd.

Jag fick min första attack när jag gick på lågstadiet. Åt en hamburgare och när jag skulle svälja så kändes det som om allt fastnade i halsen. Jag fick panik och trodde att jag skulle kvävas. Efter det hade jag jätte svårt att äta. Varje gång jag skulle svälja var jag livrädd för att kvävas, vilket utlöste en panikattack. Småningom gick det över, men istället hittade jag på nya saker att få panik för. T.ex. att jag inte fick luft när jag ansträngde mig, att jag skulle börja må illa och spy av maten. Listan blev oändligt lång. Tillslut blev det så att allting jag blev rädd för att skulle kunna hände hände. Jag fick hjärtklappningar, trodde jag skulle dö i hjärtattack en gång. Det roliga var att jag visste att det bara var panikångest, men jag fick liksom ångest för att få panikångest. Blev rädd att gå ut och göra saker o.s.v.

Lite senare i livet när jag var 18 så blev jag sjuk på riktigt, vilket inte gjorde saken lättare. Har en blogg om den saken om du är intresserad. Har själv funderat på att starta en blogg om panikångest och hur jag hållit den i styr, så däför tycker jag det är jätte intressant att få ta del av andras vardag med panikångest. Du verkar ju också ha kommit långt själv med din panikångest. Bloggning fungerar nog jätte bra som ett terapeutiskt redskap. Tack för din blogg! Skall följa med den. :) Hör gärna av dig om du vill!



/Pernilla

2012-04-04 @ 14:00:33
URL: http://lunganistormen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0