Du kan prestera

Just nu tycks ångesten öka lite grann för att jag är lite förkyld. Känner mig seg och tung och näsan rinner lite grann. Är man sjuk kan ångesten öka drastiskt för många. Jag är en av dem. Men när det är såna här småkrämpor som går att stå ut med brukar jag klara mig fint utan större problem. Varför jag just nu känner, inte direkt ångest men oro, är för att jag har ansvar för mina föräldrars företag och jobbar åt dem. De är bortresta och ingen annan som kan jobbet är inom Sveriges gränser. Blir jag sjuk så kan jag inte vara ifrån jobbet. Jag måste gå. Och det är helt otroligt att mina föräldrar lämnar ett sådant stort ansvar till mig. När de varit med otaliga gånger då jag gett upp pga en attack. Så prestationsångesten ökar definitivt. Men de litar på mig av en anledning. Jag är en kämpe innerst inne. Och blir jag jättesjuk, ja då tar jag det då. Lite i taget.

Du är stark. Du ÄR stark!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0