Dagisbaciller

Jag har vikarierat på dagis idag. Har mått illa exakt hela dagen. Ångest-illamående. Ett av det första som händer är att en liten tjej på 5 år säger att hon är trött, har ont i magen och mår illa. Perfekt för en ångestperson med kräkfobi, ellerhur? Men jag försöker tänka att detta är meningen. Jag är redo för detta med barn och baciller nu. Det betyder inte att jag måste bli sjuk. Försöker tänka positivt. I morgon jobbar jag på samma ställe 9-16.30. Ännu längre. Men det går. Jag kan. Heja mig!

Kommentarer
Postat av: Sara

Shit va du kämpar ! Helt fantastiskt så duktig du är :)
Själv så sitter jag i skiten sen 13 år tillbaka. Detta året har varit värst hitintills. Spenderat månade på slutna avdelningar...
Önskar jag hade lika mkt kämpar glöd som du har.
Sluta aldrig kämpa ! Vad jag har läst mig till så hat du kommit otroligt långt ! Speciellt med att jobba på dagis. Har gjort det i två år och det är en konst att jobba med barn !

Svar: Hej!

Tack så hemskt mycket! Jag tycker att du kämpar på lika mycket du som orkar ta på dig att söka hjälp! Det komiska är att jag förmodligen blivit smittad på dagis för nu ligger jag här med en hemsk maginfluensa... Det var väl dags för det med. Haha.

Jag tror på dig!
Stor kram!
Dinati

2013-10-19 @ 22:52:18
URL: http://zebratjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0