Övervinner

Vi blev ju lite halvt magsjuka här för några dagar sedan. Jag kräktes aldrig som tur var men mådde hemskt. Kom fram till att det kan ha varit en viss maträtt vi åt på en restaurang här. En sorts fisk. Den kändes fel redan när vi tog första tuggan. Idag åt vi samma fisk fast på en annan restaurang. Åt bara för att utmana. Och jag mår jättebra. Den restaurangen hade färsk fisk. 

Det är ju så att blir man en gång sjuk av nånting man ätit så kommer hjärnan ihåg det, och du lär inte våga äta det igen på länge, om inte alla. Vi fungerar så. Men denna gång tyckte jag att det var dags att få bestämma vad jag ska vara rädd för. Det är inte ångestens val.

Kämpar. Tänker övervinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0