Enormt stöd

Skrivet 21/8-2015
Kl: 08.47

Dag två med dålig mage. Utomlands. Långt ifrån hem. Mardröm. Vet inte varför min mage gör såhär. Tror fortfarande att jag ätit för mycket och för dåligt. Man äter ju mycket friterat, stekt, mycket vitlök i tex tzatzikin och så vidare. Jag har klarat av att äta såhär tidigare men uppenbarligen så börjar jag bli gammal. Haha.

Min pojkvän är sådant stöd. Det är fantastiskt. Jag kan berätta exakt hur jag mår, han blir inte det minsta äcklad av att jag sitter med dålig mage en våning under honom just nu. Han smsar med mig och stöttar mig till fullo. Tröstar med att sånt händer ibland med mycket skräpmat, att jag inte ska vara rädd utan bara låta det vara som det är. Han är fantastisk. Hade nog inte klarat detta utan honom. Min hjälte.

Jag kämpar i alla fall på. Detta är inte den trevligaste biten på semestern direkt...

Kl: 12.19

Fortsätter ha ont i magen och vara dålig. Men är inte så rädd. Jag mår inte dåligt i övrigt och kan äta och dricka utan problem. Den rensar nog bara ut det som inte bör vara där. Försöker vara stark.

Kl: 14.12

Det fortsätter... Jag trodde att jag skulle kräkas för en stund sen men jag tror att jag bara fick sådan ångest kring det hela. Fortsätter att gå på toa ungefär varje halvtimma. Försöker att dricka vatten och äta lite rostbröd så gott det går. Känner lite hunger samtidigt som det nu är lite svårt att få ner både vatten och bröd. Det känns jobbigt att inte få vara hemma i sin egen säng just nu. Vill inte vara dålig utomlands. Det är verkligen hemskt. Men mår okej trots omständigheterna. Fortsätter att kämpa allt vad jag kan. Det är över snart...

Kl: 20.39

Har ätit lite då och då. Allt går ner nu men går fortfarande på toaletten. Det kommer dock mindre och mindre nu och jag har ändå ätit 3 små portioner pasta sedan sista gången jag gick ordentligt. Min pojkvän lagade pasta åt mig nu på kvällen. Underbar. Jag är mest ledsen över att vi inte gått utanför dörren idag. Och blir hemma ikväll med. Är för dålig. Märker att han har tråkigt stackarn. Förra året var det ju likadant. Sjuka båda två, instängda utan någon annat på tv än grekiska. Lider med honom. Han är fantastisk som finns vid min sida. Och jag hade gjort samma sak för honom. I alla lägen. Jag älskar honom.

22/8
Kl: 00.10

Inte varit mer dålig. Bara pyttelite. Tror att magen börjar bli bättre nu. Håller tummarna. Det har varit ett tufft dygn... Dags att försöka sova. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0