Ruttet ägg

Sitter vid datorn och fixar lite och så känner jag hur jag får ont i magen. Och så börjar illamåendet såklart. Gick in till pojkvännen och frågade om han mådde dåligt. Kanske var det efter maten. Men nej, han mår bra. Falukorven jag tillagade hade stått 2 dagar i kylen i sin påse. Hade använt halva för ett par dagar sedan. Två dagar ska väl inte vara något problem. Eller? Luktade på den och kände inget konstigt. Jag har på senare tid försökt att lukta mig fram till om saker och ting är dåliga. För ett par veckor sedan gjorde jag vattentestet på ett ägg för att visa min pojkvän att det fungerar. (Googla gammalt ägg test vatten). Och det flöt ju då. Ägg som är gamla flyter i vatten. Och bara för att utmana mig själv, och för att bevisa för mig själv att mitt luktisinne kommer att reagera nu om jag kläcker ägget, så gjorde jag det. Jag kläckte det och det luktade helt ruttet. Glad att jag gjorde det för det visade mig på något sätt att jag ska lita på mitt luktsinne. Näsan och ögonen vet mer än vad man tror.
 
Magonten har lagt sig lite. Glömmer bort det när jag sitter och skriver. Men det kommer tillbaka så fort jag uppmärksamma det igen.
 
Ta slut någon gång. :(

Kommentarer
Postat av: E-K:värld/Leva-Kerstin

Hej
Mm, har också märkt att det är bra att hitta någon aktivitet som förvillar. Finns det alltid en orsak för att din ångest ska invadera dig? eller kan den komma utan någon kännbar orsak?
/e-k

Svar: Hej!

Det kommer från ingenstans oftast men grundorsaken är ju kräkfobi. Så vid panikångest mår jag illa och tror att jag ska kräkas. Och det är egentligen enda orsaken för min ångest. Hur är det för dig?
Dinati

2015-08-14 @ 20:09:44
URL: http://www.steeperz.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0