Vill ut nu

Skrivet 22/8

Jag sov hela natten. Idag är det bättre i magen när jag går på toa. Men jag har fortfarande rätt ont. Men är inte lika lös. Det börjar gå mot det normala nu verkar det som. Nu är frågan om man orkar gå och bada. Men det känns riktigt dumt att inte göra det under semestern. Jag vill bara inte få ont igen ute eller behövs springa på toa när vi är där. För min pojkväns skull ska jag göra allt för att ta mig ut. Stackarn hade inte mycket att göra under hela dagen igår. Håller tummarna på att magen orkar med...

Kl: 11.51

Nu börjar jag tappa tålamodet. Nu vill jag bara hem. Det har regnat och är inte badväder. Jag kan ändå inte pga magen men min stackars pojkvän har det så tråkigt. Han är en rätt så rastlös person och jag kan bara tänka mig hur dåligt han mår av att bara vara hemma såhär. Och min mage känns bättre ena sekunden och värre nästa. Jag orkar inte. Jag vill hem nu. Vill blunda och titta upp när jag ligger i min egna säng. Vill brista ut i gråt. Ena sekunden tänker jag att det bara varit för mycket dålig mat, andra sekunden får jag panik över att det ska vara någon bakterie och att jag ska smitta min andra hälft. Har en inre stress som gnager. Snälla bli frisk nu. Snälla låt mig vara ifred. Inne på mitt tredje dygn nu. Hur länge ska sånt här egentligen hålla? Och så skrämmer min faster mig med att det går magsjuka här omkring. Det är ju bra att säga så till nån som mår dåligt. Däremot är hon hypokondriker så hon är värre än jag. Ta bara slut nu...

15.02

Fick en tablett av min faster nu. Den ska hjälpa tarmen på något sätt. Hon brukar ta den när hon får problem med magen. Hoppas det hjälper för jag har himla ont från och till. Och när jag försöker gå på toa så kommer det så lite men smärtan försvinner en stund i alla fall. Det kommer lite som hugg typ och eskalerar i smärta, håller sig där en stund och lägger sig sedan igen. Börjar fundera vad tusan det är för fel på mig nu. Jag äter ju och dricker normalt och känner t om hunger. Magsjuka är nog uteslutet. Men bakterie har jag börjat fundera mer och mer på nu. Det är ju typiskt. Min pojkvän gick ut för att handla nu. Stackarn har ju varit instängd. Grät tidigare för att jag kände mig så skyldig till att han hade så tråkigt. Känner ordentligt med skuld över detta. Men det är ju inte mitt fel. Jag har ändå hållit mig väldigt lugn jämfört med hur illa det brukar kunna bli med min ångest. Mått illa ett par gånger då jag trott jag ska kräkas men har lugnat ner mig varje gång.

Nu ska jag bara vänta på att tabletten börjar göra sitt. Hur det ska kännas vet jag dock inte. Återstår och se om nåt blir bättre.

17.58

Vill inte hoppas för mycket men just nu känns det helt okej. Det gjorde det dock igår också vid denna tid så vi får se. Ropar inte hej ännu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0