Vi vågar

Händelserik helg. På ett bra, men ibland lite jobbigt sätt. I fredags skulle jag och killen på julgalan. Vi hade missat att man var tvungen att hämta ut biljetterna innan klockan 17. Så det blev stressigt, vilket inte är bra för min ångest. Då kände jag att jag inte hann förbereda mig inför allt jag skulle "utsätta" mig för. Så jag sminkade mig, sen fick vi skynda till tåget. Det var moment nr 2, att åka tåg. Moment nr 1 var att inte ha tid att förbereda mig. Moment nr 3 bestod av att åka tunnelbana vilket är jobbigare än pendeltåg. Vi hämtade biljetterna och sen hade vi tre timmar att döda innan vi blev insläppta. Så vi gick runt i globens köpcentrum, moment nr 4. Efter ett tag när det inte fanns mer att se där gick vi till en restaurang för att äta och fördriva lite mer tid. Moment nr 5, att äta ute. Plus moment nr 6 vilket är att äta sushi, vilket jag tycker är jobbigt. Till maten drack jag alkohol, moment nr 7. Vi spenderade ett tag där och sen gick vi mot globen för insläppet till julgalan.
 
När vi väl fick komma in intog vi våra platser och jag inledde moment nr 8 vilket är att sitta inträngd bland mycket folk. Det var jobbigt i början men efter ett tag släppte jag efter lite och tillät mig själv att njuta av musiken. Efteråt var det repetering av två moment. Åka tunnelbana och åka tåg hem. Till råga på allt så stannade tåget mellan två personer p.g.a. något fel. Men jag klarade det.
 
Dagens moment bestod av att vara ute på ett jobb, utan toalett i närheten och en orolig mage. Jag känner mig just nu fantastisk! Tänk vad jag vågar, hörni! Och vågar jag så vågar ni.
 
Stor kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0