Ångest och mindfullness

Jag har världens ångest just nu. Började må illa på jobbet runt 19.30 och klockan är snart 22.00. Ångesten har alltså hållit sig från och till i ca 2.5 timma, ibland riktigt påtagligt, ibland har jag glömt bort det. Var på väg in i badrummet för att få lugna ner mig men det är upptaget, vilket ökar ångesten. Ingen toalett tillgänglig. Så jag satte mig i sängen och försöker möta min rädsla som metoderna man använder i mindfullness säger. Men jag kan inte fokusera. Jag vill bara in i badrummet och försöka gå på toaletten. Just idag har inte mindfullness fungerar för mig. Försöker i alla fall att fokusera på min andning. Andas med magen och lugna andetag. Denna kväll var inte rolig. :(

Kommentarer
Postat av: Therése

Svårt de gånger man känner att man inte lyckas få greppet om sin ångest. På nåt sätt måste man försöka att inte se det som ett nederlag. Vissa dagar misslyckas man med saker, likadant som att vissa dagar kanske man spiller kaffe, missar bussen osv (även om det kanske inte riktigt går att likställa). Man får försöka att inte lägga så mycket värderingar i om det går bra eller dåligt, fast man vet att man bär med sig ett negativt minne till nästa gång. Kram!

Svar: Du har helt rätt. Det är så svårt. Jag har haft en jättebra period då jag utmanat mig själv till fullo. Men nu är jag i en svacka igen och den verkar vara svår att ta sig ur. Dumma illamående. Dumma ångest. Blir så trött. :(
Dinati

2015-11-19 @ 06:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0