Är det på riktigt nu?

Efter senaste inlägget somnade jag till slut. Men jag vaknade fyra timmar senare. Det vill säga nu. Vaknade nyss och har ont i magen. Den gör ont längst ner vid tarmen, och den kurrar typ samtidigt. Konstig känsla då jag på något sätt känner mig lite hungrig samtidigt, fast ändå illamående då detta är obehagligt. När magen började kurra så tänkte jag direkt; "nu är något fel!" Jag ställde mig upp och skulle gå in i badrummet, men jag stannade upp, satte på tvn, öppnade fönstret, och la mig under täcket igen. Klumpen i halsen som jag inte haft på väldigt lång tid är tillbaka.

När jag vaknade i ren panik, så svettades jag något otroligt. Nu fryser jag istället. Kommer ihåg de gånger jag vaknat såhär med panik att jag reagerat med frossa. Först har det känts som att jag har feber, och sen som att jag fryser ihjäl. Som feberfrossa ungefär.

Det känns i magen fortfarande men har lugnat sig rejält. Det är obehag i tarmarna och känns nästan i samma region som äggstockarna går. Har hört att det också ofta är tarmarna då de är i anslutning eller i alla fall ligger nära. Jag har min tv på och tänkte försöka blunda och se om jag somnar. Om detta passerar och visar sig vara ångest, så ska jag belöna mig själv ordentligt. För detta har jag skött väldigt fint. Det har jag gjort även om jag skulle vara dålig. Men det är en extra seger om min hjärna försöker att lura mig igen.

Försök att sova nr 3. God natt.

Kommentarer
Postat av: Therése

Att ta sig igenom sådana där nätter är verkligen en prestation. Att lyckas försöka prata vett med sin hjärna fast man egentligen är trött och lite skör och extra sårbar. Kan också få sådär med frossa de gånger jag har nattlig ångest. Tror att det har att göra med att när jag får ångest på natten så brukar jag nästan kunna ligga och skaka av nervositet av någon anledning. Som tur är händer det sällan, är oftast som jag är väldigt nervös inför något som ska hända dagen efter.

Svar: Det är hemskt. Allt är ju läskigare och jobbigare på natten. Har hänt mig kanske 4-5 gånger att jag fått sådan frossa mitt i natten. Och varje gång har jag varit säker på att jag varit sjuk. Har så svårt att hantera det... Men jag har ju klarat det hittills.,,
Dinati

2015-11-30 @ 08:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0