Big moment!

Idag har jag varit duktig. Började dagen med att lämna bilen på verkstad. Vilket innebär kommunal åkning för mig. Gick på ett mindfullness-möte då jag tänkte börja utöva just mindfullness. Hem igen, lunch, och kommunalt till jobbet. Efter jobbet var det dags för personal-middag i stan. Jag åkte inte bara till stan, jag åt också på en främmande restaurang. Inte en, utan tre rätter. Och tonfisk! Som jag mår så illa av! 

Ja, jag fick panikångest. Två gånger, en stor. Men det spelar ingen roll, för att jag klarade det! Stor stund för mig. Har fruktat denna dag länge, men tackade ja på eget initiativ just för att utmana mig själv. Det känns bra!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vet precis hur det känns....men bra jobbat! :D Fortsätt kämpa. Kram

Svar: Tack så mycket! Visst är det en härlig känsla? Kram!
Dinati

2015-11-13 @ 07:23:38
URL: http://www.jessicaakerstedt.wordpress.com
Postat av: Therése

Imponerad av de aktiviteter du utmanade dig själv med, speciellt middag med jobbet! Det är något jag känner att jag inte fixar. Tyvärr är det en del återkommande aktiviteter med middag med mitt jobb och jag kommer med diverse ursäkter varje gång och börjar snart känna mig genomskådad. Bortsett från ångest har jag heller aldrig varit personen som äter på restaurang, det har inte varit nåt vanligt i min familj så det faller sig liksom inte naturligt heller. Vill gärna utmana mig själv, min pojkvän och jag har aldrig ätit ute på 6 år liksom...

Svar: Det har inte varit lätt. Och jag och min pojkvän hade inte gått på bio förns 2 år efter att vi började dejta. Bio är liksom en första dejt oftast. Men jag har varit rädd för att behöver springa ut bland massa trånga säten så jag har kommit på bortförklaringar. Till slut ville min bror så gärna gå, så vi gick alla tre till en liten biograf här i närheten. Det gick jättebra och nu kanske jag vågar mig på en större. Det har gått 3 år snart. Men jag fattar känslan. Det är jobbigt att isolera sig. Hur var det, hade du testat kbt?

Kram!
Dinati

2015-11-19 @ 06:10:55
Postat av: Therése

Mmm bio är ju ett projekt i sig...men det klarar jag nog av, även om vi går sällan. Men det är mest för att det inte blir av =)
Nä, jag har inte testat kbt eller sökt hjälp för min ångest. Nu har jag nån tanke i bakhuvudet att nästa år ska jag ta tag i det, för att sluta leva ett begränsat liv. Vill gärna prata om min ångest och bolla med någon som kan hjälpa, men det första steget känns svårt. Och var man ska börja förklara i röran av hur man känner liksom...

Svar: Testa kbt för jag fick då mycket insikt. Visst jag är inte frisk. Lär aldrig bli. Men jag har gått från att ligga hemma i soffan i veckor utan att gå ut och handla, inte haft något jobb och bara mått skit hela tiden, till att ha skaffat två jobb och utmanat mig själv till fullo. Så det har absolut hjälpt. Kram.
Dinati

2015-11-20 @ 06:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0