Hjälplös

Just nu är jag i någon period då jag får ångest varje kväll. Märkte det på jobbet i tisdags. Fortsatte igår och samma ikväll trots att jag slutade tidigt. Det är ett starkt illamående som smyger sig på och kan hålla i sig i timmar. Fruktansvärt irriterande och blir lika rädd för att jag ska kräkas varje gång. Trots att jag varje gång inte har gjort det. Och snart åker min pojkvän iväg i två veckor. Den enda personen som kan lugna ned min ångest. Är det det detta handlar om kanske? Har mitt psyke redan börjat oroa sig? Vad ska jag ta mig till..? :(

Kommentarer
Postat av: Therése

Kan säkert vara ditt undermedvetna som börjar känna sig lite oroad över att din pojkvän ska iväg. Likadant som att man börjar känna sig nervös långt i förväg när man ska göra jobbiga saker?
Även om din pojkvän är den som kan lugna din ångest kanske du ska försöka se det som en bra utmaning att öva på att du själv är stark och kan styra dina känslor? Ångesten är bara en känsla startad av en tanke, en tanke som du styr och kan välja själv hur du vill hantera och reagera på.
Har du några vänner du kan höra av dig till om det blir jobbigt? Eller familj?
Min pojkvän ska resa iväg nästa vecka, men vi är särbos så mig påverkar det egentligen inte så mycket då vi mest ses under helgerna. För mig är det nog omvänd situation, vi pratar om att flytta ihop och jag funderar på hur tusan jag ska klara det när jag mår dåligt. Är så van att vilja vara för mig själv och kämpa på när jag har ångest...

Svar: Jag börjar tro det. För varje dag har varit ångest-laddad nu. Det är en bra övning ned fruktansvärt jobbigt kommer det att bli när man måste jobba och hantera ångesten på jobbet...

Jag tänkte likadant om att bo med min pojkvän. Ville inre att han skulle se. Men sen föll det naturligt och det känns bra. Hur mycket vet din pojkvän om din ångest?
Dinati

2015-11-20 @ 06:07:21
Postat av: Therése

Min pojkvän vet nog allt om min ångest och det känns skönt. Oftast håller den sig borta då vi ses, men om den inte gör det så tar jag gärna upp den till ytan och pratar om hur jag känner. Det känns skönt. Sen kan jag visserligen tycka att det är lite jobbigt att prata om att min mage reagerar på min ångest och kan bli dålig, fast det egentligen är en naturlig reaktion. Är nog det som känns jobbigast med att bo tillsammans mer än på helgerna, hur jag hanterar det om jag faktiskt mår så dåligt.

Svar: Åh jag förstår precis. Tyckte det var så pinsamt när magen började bubbla och ha sig. Men han tog det bättre än förväntat, och till slut blev jag så himla bekväm med honom. Underbar känsla.
Dinati

2015-11-30 @ 08:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0