Möta och släppa

Jag hade sminkat mig och velade i frågan att gå ut eller inte. På tv var nyheterna på och de pratade om Isis och terrordådet i Paris. Plötsligt började jag må otroligt illa. Jag bytte kanal. Det var helt okej i några minuter, och sen slog det till ordentligt och jag gick in i badrummet för att tvätta av sminket och lugna ner mig lite. Försökte att göra mindfullness-övningar samtidigt. Eller jag försökte få grepp om det i alla fall. Vad jag har förstått så handlar det om att acceptera att tankar och känslor kommer och går. Att man inte ska ignorera, utan möta. "Hur känner jag nu? Vad händer runt om mig?" Och så hitta sin andning samtidigt. Och jag försöker att göra det. Nästan locka känslan och ångesten närmre för att visa att jag inte är rädd, utan tänker lyssna på vad den har att säga, och sen gå vidare. Hur svårt låter inte det? Det är i alla fall svårt för mig.

Nu har det lugnat ned sig. Men jag trodde att jag skulle kräkas eller behöva sätta mig på toa akut. Det hugger lite i magen men lugnet börjar infinna sig och jag känner mig istället väldigt trött.

Hoppas att er lördagkväll är bättre än min, hörni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0