Sluta fly

Pratar just nu högt med mig själv och säger; "du kan inte fly mer. Det räcker nu." Trots att jag varit väldigt duktig och flytt väldigt lite, så måste jag ändå bryta detta mönster och beteende. Jag ska stänga på nya jobbet ikväll. Bara gå igenom rutinerna en gång till med en kollega inför min helg då jag stänger själv både lördag och söndag. Och nu, 20 minuter innan jag ska åka, börjar magen bråka. Den gör ont och känns nödig, samtidigt som benen börjar vika sig lite och energin sjunker. Sitter på toa nu och det händer inget.

Denna stängning måste jag gå på. Gör jag inte det kommer jag inte att kunna stänga ensam i helgen. Blir så trött och ledsen. Låt mig leva normalt!

Kommentarer
Postat av: Therése

Känner igen mig så i det där. Man kan funka hyfsat i vardagen med sina små flyktbeteenden så länge det finns en väg ut, men när det kommer till något som "måste" göras så fastnar man direkt i ett hörn och känner paniken. Vet inte riktigt hur man ska tänka sig igenom det, kanske försöka dela upp det i mindre delar om det går. Typ att jag ska ta mig dit, i värsta fall kommer jag lite senare om jag mår dåligt, men jag kommer ta mig dit, ingen stress. Önskar att jag hade en lösning. Hoppas att det gick bra för dig. Kram!

Svar: Exakt så. Jag ville inte åka. Men gjorde det ändå och det var inga problem alls. Magontet försvann. Men nu är det premiär! Ikväll stänger jag ensam. Och mycket riktigt, sitter jag på toa och är orolig. Men det kommer ingenting. Ont i magen och nervös. Önskar också att man bara kunde finna en lösning. :( Men vi kämpar!
Dinati

2015-10-23 @ 06:12:52
Postat av: Nelli Barsegjan

Hej ! Ser att du också lider av panikångest..Du skriver sånt jag känner igen. :/ <3
- kika in i min blogg om du vill.


Svar: Hej!
Det är tufft. Men vi är här för varandra!
Det ska jag absolut!
Stor kram.
Dinati

2015-10-24 @ 01:51:23
URL: http://nellibarsegjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0