Dålig dag

Vilken hemsk dag. Jag vaknade upp och var jättetrött. Men åt frukost, fixade vid datorn, och var tvungen att sova 40 minuter till för att jag blev så seg och tung i huvudet. Åt sedan min lunch och åkte sedan till Danderyds sjukhus för mitt samtal hos kurator. Dessa samtal är inte för min panikångest. Jag kommer dit och vi sätter oss och pratar. Ca 20 minuter in i samtalet känner jag hur huvudet blir väldigt tungt och jag blir yr. Känner att en attack är på väg. Säger då till kuratorn att jag är yr och då ställer jag mig upp hastigt och går mot papperskorgen. Jag fick alltså en stor attack. En sådan då jag tror att jag ska kräkas rakt ut. Kuratorn håller sig lugn och undrar om jag vill ha vatten och går och öppnar ett fönster. Medans känner jag hjärtat slå hårt och snabbt och jag står och försöker finna min andning. På några sekunder är det över och jag förklarar att detta händer ibland men att jag skäms otroligt mycket över att det hände framför någon. Hon är väldigt förstående och låter mig prata om det. Vi försöker att fortsätta samtalet men jag kan inte fokusera alls och hon frågar om jag vill avsluta för idag. Så vi valde att göra det. Jag åkte hem och grät i min pojkväns famn. Och nu har jag jätteont i nacke och huvud. Spänningar igen förmodligen.

Det var så hemskt. Första gången detta hände framför någon jag inte känner. Men jag antar att det är bra också på ett sätt. Nu har det hänt och det var tufft, men det blev inte värre än att jag trodde att jag skulle kräkas. Men jag gjorde det inte. Vet dock inte hur jag ska känna. Är kluven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0