Jobbig attack + skalan

Usch. Nej vad jobbigt det var nyss. Ska berätta om min dag från början. Jag startade dagen med att gå upp tidigt för att komma iväg till gynakuten. Ni vet den här infektionen jag har i kroppen som ingen riktigt vet vad det är? Min läkare bad mig att åka till en gynekolog och titta så att besvären inte kommer därifrån. Jag har en väldigt stor fobi för gynekologen. Och jag har dragit mig ifrån att göra cellprovet. Men idag fick jag det gjort. Jag andades tungt hela tiden när gynekologen höll på, men jag fixade det. Sen tittade hon på äggstockar och livmoder, men allt såg helt normalt ut. Så det är inte gynekologiskt. Tillbaka på ruta ett. Men det är väl bra att det är uteslutet i alla fall. Min sänka är nere på 20 nu också. Så det är väl något positivt i alla fall.
Så jag har redan haft en jobbig dag som det är. Jag åkte till jobbet sen och har jobbat på ett tag nu och slutar klockan 21.00. För ca en halvtimma sedan började jag må så extremt illa. Och ännu en gång tänkte jag"; "nu känns det inte som ångest utan annorlunda. Nu är jag matförgiftad." Ja gick iväg till kontoret en stund och smsade med min pojkvän. Till slut bestämde jag mig för att gå in på toa. Tänkte för mig själv att toan är där, kräks då. Men det kom ju inget. Så då tog jag några djupa andetag och gick ut igen. Bestämde mig för att göra något och inte bara sitta och må dåligt. Efter bara några minuter hade det lagt sig väldigt mycket. Och nu är det mest bara lite obehag i magen. Men jag fixade det. Kräktes inte. Även om det hade varit okej om jag hade gjort det. Det är så sjukt hur hjärnan kan påverka. Det känns för verkligt.

Skala:

Ångest: 10/10

Nu
Ångest: 3/10

Jag vann igen, din jävel. Jag vann igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0