Sjuktider

Idag mår jag väl bättre men tarmarna gör lite ont och jag är helt slut. Gick ut på en promenad nyss för att bli av med lite illamående jag tänkte var ångest men jag vet inte var det var. Gick upp och ner och ett tag trodde jag att det skulle komma. Men det gjorde det inte. Nu ligger jag i sängen igen och är trött, men inte illamående.

Jag har tänkt att gå till jobbet imorgon ändå. Jag borde väl vara frisk då tänker jag. Jag har inte en sån lång dag heller. Men måste på ett jobbmöte innan arbetstid såklart. Usch jag har ingen energi. Men måste försöka. Äter normalt, går på toaletten normalt så inga ursäkter. Redan förlorat pengar på att vara hemma. Ångest.

22.15

Så illamåendet försvann, jag lagade mat och fixade länge i köket och kände mig rätt frisk. Åt mat, inga problem. Men har haft ont i tarmarna som slagit bak mot ryggen. Så jag hämtade en värmekudde och la mig för kvällen. Och så kom illamåendet tillbaka. Varför? Det är så fruktansvärt irriterande. Varför kan jag inte må som normala människor? Hur ofta mår normala människor illa? Det går i vågor nu. Mår jätteilla, sen lägger det sig. Och så håller det på. Men nu vet jag också att badrummet är upptaget så jag tror att det gör det värre. Att veta att det inte är tillgängligt. Jag ställer helt enkelt in mig på att jag är för lat för att springa upp och hålla på nu. Det får bli som det blir. Jag måste få ett slut på detta elände. Jag orkar inte må illa konstant. Det tröttar ut mig. Vad ska jag ta mig till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0