Dålig lax och fryst mat

Halloj!

Hur mår ni? Jag mår bra. Solen skiner ute. Är dock lite orolig. Igår var jag också otroligt orolig. Börjar med att berätta om det. Jag och min sambo åt en liten påskmiddag. Vi hade tagit fram lite sill, ägg, kokt potatis och lax. Vi såg båda fram emot laxen väldigt mycket. Jag smakade först och sa; "laxen smakar väldigt mycket... Fisk?" Och det lät ju väldigt konstigt, men den smakade verkligen äckligt. Den hade typ lukten av skaldjur som räkor. Smakade likadant. Min sambo, som verkligen älskar lax höll med och spottade t om ut laxen. Och han är inte kinkig när det kommer till sånt här. Jag hade ju redan ätit lite grann och blev genast orolig över att laxen var dålig och att jag skulle bli sjuk. Jag mådde aldrig illa, men däremot blev jag ängslig, och kunde knappt sitta still. Kom upp i varv i väntan på att bli sjuk. Jag satt bokstavligen och väntade på att bli dålig. Men vet ni vad? Jag blev inte det och allt gick ju bra. Bevisade för mig själv ännu än gång att man måste våga. Vi åt inte mer av den laxen i alla fall.

Idag är jag lite ängslig. Brukar ni frysa in mat när det blir över? Jag fryser ju ofta in råvaror. Men aldrig redan färdig mat. Men jag har börjat göra det nu för att spara tid. Och idag åt jag också en av mina lådor. Jag frös in fläskfilé som jag lagade den 25te. Nu när jag tänker efter är det iofs bara fyra dagar. Åh nej vad löjligt. Inom fem dagar kan man ju äta upp mat som stått i kylskåpet ju. Åh. Orolig i onödan över att bli sjuk! Men hur som helst! Jag var i alla fall rädd för jag vet inte hur länge man kan frysa in tillagad mat. Hur brukar ni göra? Kan någon stilla min oro lite grann? Visst kan man frysa in mat man tillagat och äta? Men hur lång tid får det gå?

Annars så sitter jag bara på jobbet och har rast åtta minuter till. Slutar 21.00 idag. Hoppas att ni har en fantastisk dag! Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0