Finna mitt lugn

Jag började tänka på detta med magsjuka nyss. Nu när vi bor på ett nytt ställe så har jag inte riktigt funnit min trygghet ännu. Mycket ångest kring detta och eftersom att jag inte känner mig trygg och säker, så tänker jag en del på detta med att bli sjuk. Vi bor nu i ett höghus med hiss och flera grannar på samma våning. Känns på något sätt att man kan bli sjukare nu. Att man är närmre folk. Sån jobbig känsla. Och så tänker jag på att jag inte är ensam heller. Blir killen sjuk blir ju jag. Och jag kan inte förhindra något ifrån att hända.

Hur blir man av med dessa tankar om att det värsta ska hända? Jag är så nojig konstant. Vill skippa tänka på detta. Vill bara leva... Och jag hoppas verkligen att jag snart känner mig säker i den nya lägenheten. Det känns tomt och ensamt. Min kille börjar ju jobbet tidigare än jag. Så det är mycket död-tid på förmiddagen. Sen är jag ju ledig måndagar och varannan fredag. Det känns tufft. Kan någon tala om för mig att det blir lättare med tiden? Behöver känna lugn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0